23 maart 2021

Wim Pijbes neemt Open Tuinen Gids 2021 in ontvangst

Op 22 maart ontving Wim Pijbes, directeur van de Rotterdamse stichting Droom en Daad en voormalig directeur van het Rijksmuseum in Amsterdam, een exemplaar van de Open Tuinengids 2021 uit handen van Kees Lever, voorzitter van de Nederlandse Tuinenstichting.

De overhandiging vond plaats in Het Park in Rotterdam, een 19e-eeuws stadspark dat vader en zoon Zocher rond 1855 ontwierpen. De stichting Droom en Daad heeft een aanzienlijke financiële bijdrage geleverd om Het Park weer volgens het Zocher-plan te renoveren: padenstructuur, zichtlijnen en beplantingen worden in ere hersteld. Het motto daarbij is ‘niet terug naar Zocher, maar verder met Zocher’.

Wim Pijbes raakte geïnspireerd door de betekenis van tuinen en parken tijdens de herinrichting van de tuinen rond het Rijksmuseum en de herpositionering ervan als wezenlijk onderdeel van het museum. Hij schrijft regelmatig een column in NRC over Nederlandse historische èn hedendaagse parken en hun geschiedenis. Pijbes is donateur van de NTs.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

deel tuin