En de winnaar van de zomer-/herfstfotowedstrijd is …

De winnaars van de NTs-fotowedstrijd ‘Mijn zomer- of herfsttuin’ zijn bekend! Dat zijn: Arjan van Dijk (Tuinen De Verwondering, OTG2021 nr. 322) in de categorie overzichtsfoto, Clothilde van Poll (Achter de Tuinpoort, OTG2021 nr. 255) in de categorie detailfoto en Cindy Kuiphuis (Cindy’s tuin) in de categorie macrofoto. Van harte gefeliciteerd!

Zij krijgen hun prijs thuis toegestuurd: het prachtige boek ‘Hypernatuur. Planten met het oog op de toekomst’ van Cor van Gelderen en Wouter van der Tol!

In totaal zijn 50 kleurrijke zomer- en herfstfoto’s ingestuurd. De jury (Robertien Aberson – bestuurslid NTs –, Rita Bergshoeff – voorzitter Open Tuinencommissie – en Simone Langeweg – bureau NTs) heeft de inzendingen beoordeeld aan de hand van de volgende criteria:

• Relatie met het onderwerp: dekt de foto inderdaad het thema van de fotowedstrijd?
      • Technische kwaliteit en compositie: kleurweergave, belichting, scherpte.
      • Creativiteit en originaliteit.
      • Schoonheid van de voorjaarstuin zelf.

Bekijk alle inzendingen