Door het uitgeven van speciale publicaties verspreidt de NTs kennis op het gebied van tuinarchitectuur, tuinkunst en historisch groen erfgoed.

Tuinjournaal maart 2019: Nieuwe scheuten

Onder de bezielende leiding van onze nieuwe hoofdredacteur Maartje den Breejen (voorheen chef Kunst bij Opzij en Parool) luiden we in het maartnummer van het Tuinjournaal de lente in met het thema: Nieuwe scheuten.

We volgen de botanische kunstenaars Franz en Ferdinand Bauer op hun ontdekkingsreizen door het plantenrijk van de vorige eeuw. In Park Rusthoff spreken we tuinmeester Hans Wilson die kinderen met veel succes leert ecologisch tuinieren. Caroline en Erik Greve staan dit jaar voor het eerst in de Open Tuinen Gids met hun prachtige buitenplaats Berg en Vaart. Zij doen er alles aan om de bezoekers een overstijgende schoonheid te laten ervaren. Éva Kovács draagt haar kennis van groen over aan een nieuwe generatie tuiniers in de nieuwe serie Brieven aan mijn zoon. Ontdekkingsreiziger en bioloog Arita Baaijens gaat op zoek naar bezield landschap in Nederland. We bespreken met Van den Berk Boomkwekerijen hoe we kunnen anticiperen op het veranderend klimaat. En verder natuurlijk weer aandacht voor de waardevolle activiteiten van onze excursie – en opentuinencommissie en de commissie groen erfgoed.