Wiltfang sponsort Sociaal Tuinieren tijdens 5 jarig jubileum project in Betondorp

sociaal tuinieren foto voor tuinjournaal

Sociaal Tuinieren Betondorp bestaat 5 jaar!

In de afgelopen 5 jaar zijn er in de wijk waar Johan Cruyff opgroeide, Amsterdam Betondorp, met veel succes tientallen voor- en achtertuinen opgeknapt door ons Sociaal Tuinieren project. Op maandag 11 april is het 5-jarig bestaan van Sociaal Tuinieren gevierd met een bijzondere projectdag. Met 20 vrijwilligers van allerlei achtergronden is hard gewerkt in de stralende voorjaarszon om 9 tuintjes op te knappen. Er is veel gewied, gesnoeid, tegels schoongemaakt en er zijn mooie nieuwe planten geplant. Door het warme weer waren de meeste bewoners betrokken bij de tuinklus en ontstonden er levendige gesprekken. De meeste bewoners waren dolblij dat hun tuintje opgeknapt werd, omdat ze het zelf vroeger graag deden, en nu niet meer kunnen. Enkele enthousiaste vrijwilligers van de Tuinenstichting zorgden voor precisiewerk bij het tuinieren.

IMG_2081

Sponsoring gereedschap door Wiltfang

Wiltfang logoBij ons Sociaal Tuinieren project sneuvelt vaak tuingereedschap omdat de vrijwilligers die het tuinieren uitvoeren, vaak niet precies weten hoe ze het gereedschap moeten hanteren. Het project heeft het allerbeste en het allersterkste gereedschap nodig – maar dat is duur.

Gelukkig heeft De Wiltfang ons Sociaal Tuinieren project genereus gesponsord door op het hoogwaardige tuingereedschap dat wij bij hen (met geld van fondsen) hebben aangeschaft, 25% korting te bieden. Wij zijn De Wiltfang erg dankbaar voor deze genereuze geste! Op 11 april kwam  het mooie nieuwe gereedschap bijzonder goed van pas.