Tuin van de maand juli: Warwinckel in Zevenhuizen

Tuin nummer 241 in de Open Tuinen Gids

Iedere maand kiest de Open Tuinencommissie een tuin die in die maand veel moois te bieden heeft.
Voor juli is dat de tuin Warwinckel, van Martin de Ruiter en Ronald Talsma.

Verscholen in de Zuidplaspolder in Zevenhuizen tussen de A12 en A 20 ligt WARWINCKEL,  een tuin met een voormalige hondenkennel op ruim zes en halve meter onder de zeespiegel.

De oppervlakte is een halve hectare en word omgeven door een hoge windsingel van ruim vijftig jaar oud, ons eigen groene eiland in de verder zeer platte polder.

De tuin is verdeeld in kamers waardoor je steeds opnieuw verast word door de verschillende sferen en borders op kleur in zowel bladvormen als bloemen, daarom blijft de tuin van vroeg tot later in het seizoen interessant, ook door het gebruik van de vele grassen.

Warwinckel 1

Een natuurlijke vijver van acht bij vijftien meter door ’n pijp verbonden met de naast gelegen sloot, zodat water en dieren makkelijk in en uit kunnen,
In de boomgaard met oude fruitrassen staan verschillende bijenkasten,en zo is er nu dus ook onze eigen zuivere HONING.

Naast de boomgaard liggen de sier-moestuinen en het verwarmde glashuis.
WARWINCKEL is een natuurlijk ogende tuin met ruimte voor allerlei dieren die er het hele jaar of een gedeelte ervan zijn.

Warwinckel 2

Steeds meer bezoekers weten ons te vinden voor ’n tuinbezoek, lunch of high tea, en het kan zo maar zijn dat een open tuin zondag lang na vijf uur eindigt omdat bezoekers in gesprek zijn aan de grote tafel op het terras als de zon schijnt of in het ruime TUINHUYS met ’n lekker glas wijn als de weergoden ons minder goed gezind zijn.

En zo vinden wij dat het moet zijn. WARWINCKEL een tuin van, door en voor mensen en dieren,                                een plek om in de overvolle randstad te genieten in de landelijke rust!

Warwinckel

Knibbelweg 68
2761 JE Zevenhuizen
warwinckel@planet.nl

www.warwinckel.nl

Groepen op afspraak €6,50 p.p. incl. koffie/thee/lekkernij en rondleiding.

Lunch of high tea op afspraak (zie website).

Open Tuin Dagen: zo 10, 31 juli, 21 augustus en 18 september steeds van 12.00 tot 17.00 uur

(zie website/facebookpagina voor extra openstellingen). Voor donateurs tuin gratis. Groepen op afspraak.