Sociaal tuinieren nu ook in Arnhem

Een studente in Wageningen vond het project Sociaal Tuinieren zo inspirerend dat ze het is begonnen in Arnhem, zonder hulp van de Nederlandse Tuinenstichting.

Julia Hiddink studeert in Wageningen. Ze hoorde van Sociaal Tuinieren en dacht: “Dat moet hier in de buurt toch ook kunnen? Ze koos Arnhem, dat is de dichtstbijzijnde grote stad bij Wageningen.

Op zaterdag 8 april was de eerste proefdag van dit project in de Grondelstraat in Malburgen.
Op die dag gingen 20 vrijwilligers de tuin in bij mensen die dat zelf niet kunnen om er weer een goed uitziend en makkelijk te onderhouden geheel van te maken. Door Volkshuisvesting waren vijf tuinen
geselecteerd. Allemaal van mensen die op de een of andere manier zelf hun voortuin niet (goed)
kunnen verzorgen. In samenwerking met Arnhem Voor Vluchtelingen (AVA) waren er acht vrijwilligers geregeld, afkomstig uit het Asielzoekerscentrum Elderhoeve, die heel hard gewerkt hebben om de tuinen mooi te maken. Voor hen is zo’n dag weer een manier om meer deel uit te maken van de Nederlandse samenleving.