Rendez-vous aux jardins | Tot ziens in de tuin 2018

Tuineigenaren stellen hun tuin of park open en organiseren extra activiteiten zoals rondleidingen, lezingen, avondopenstellingen, kinderactiviteiten of concerten. De vrijdag is bedoeld voor schoolklassen. Bij Rendez-vous aux jardins|Tot ziens in de tuin staat de ontmoeting en uitwisseling tussen bezoekers, ontwerpers en mensen die in de tuin werken centraal. Deelnemende tuinen en parken variëren van een particuliere tuin tot dierentuin Artis, en van kwekerijen tot historische en moderne tuinen.

In Frankrijk is Rendez-vous aux jardins al 16 jaar een succesvol evenement. De Nederlandse editie wordt geïnitieerd door de Nederlandse Tuinenstichting en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. Partners die het initiatief steunen zijn het Gilde van Tuinbazen, Paleis het Loo, de Nederlandse Vereniging van Botanische Tuinen (NVBT) en Stichting Kastelen, Buitenplaatsen en Landgoederen (sKBL).