Publicatie boek ‘Hidden landscapes’ van NTs-vrijwilliger en landschapsarchitect Saskia de Wit.

Bij de NTs zijn veel vakinhoudelijke vrijwilligers betrokken. Zo ook Saskia de Wit, docent Tuin en Landschapsarchitectuur aan TU Delft en actief als NTs vrijwilliger met lezingen en bij Sociaal Tuinieren. Zij heeft onlangs haar boek ‘Hidden landscapes’, the metropolitan garden as a multy-sensory expression of place gepubliceerdDit boek is mede tot stand gekomen door giften van NTs-donateurs. “In een wereld die steeds verder verstedelijkt, is de omsloten tuin belangrijker dan ooit om een plek te kunnen ervaren. In ‘Hidden landscapes’ onderzoekt landschapsarchitect Saskia de Wit uitgangspunten om kleine, publiek toegankelijke ruimten als sociale en mooie plekken te ontwerpen, plekken die locatie, natuur en landschap reflecteren in de hedendaagse context: metropolitane tuinen.” Het boek is uitgegeven door Uitgeverij Architectura & Natura en kost € 37,-