Project Inheemse Exoten in Amsterdam

Het project Inheemse Exoten is een groen en creatief project begonnen door bewoners van het Westerdokseiland in Amsterdam en aangelegd door de Gemeente Amsterdam. Met de aanleg is het lege plein veranderd in een plek met meer intimiteit en fantasie. Een plek waar mensen zich thuis voelen en waar je de natuur van seizoen tot seizoen kunt volgen.

Er zijn zes perken met winterharde vaste planten en grassen, oorspronkelijk afkomstig uit Europa, Azië, Noord-Amerika en zelfs Afrika. Meer dan 120 wilde soorten en cultuurvariëteiten, opgemerkt, verzameld en vermeerderd door wandelaars, liefhebbers, plantenjagers en bijzondere kwekers. De planten zijn gekozen om je het gevoel te geven van wilde natuur. Maar het is een tuin. Controle blijft dus nodig. Een groep buurtbewoners zorgt voor het wekelijks onderhoud.
Respecteer de tuin en geniet!

Je vindt de tuin op het Westerdoksplein, 5 minuten lopen, ten westen van het Centraal Station.