Ontwerpploeg voor het Sprengenpark project compleet

Voor het Sprengenpark project in Apeldoorn, waar de gemeente samenwerkt met |het ontwerp instituut|, is ontwerpster en beplantingsdeskundige Jacqueline van der Kloet verantwoordelijk voor het beplantingsplan van de nieuwe borders. Er zal een prachtige wandeling ontstaan langs bloeiende borders, waar bezoekers van zullen kunnen genieten.

Jacqueline van der Kloet die internationaal vermaard is en werkt van Japan tot Amerika en tevens bekend is van haar ontwerpen voor de Floriade of de Wereldtentoonstelling, heeft in Apeldoorn in 2008 de Royal Mile gemaakt in het park Berg en Bosch.

Voor het Sprengenpark wordt zij geassisteerd door tien ontwerpers die allemaal een eigen stuk aangewezen krijgen waar zij onder Jacquelines supervisie een beplantingsplan voor uitwerken. Dat gebeurt in kader van een workshop bij |het ontwerp instituut|, welke plaats vind in het ACEC gebouw.

Midden juli wordt het gehele plan aangereikt aan de gemeente, die vervolgens in de herfst van dit jaar zal beginnen met de aanleg, zodat volgend voorjaar, tien jaar na de Royal Mile, genoten kan worden van de eerste bloeiperiode.

De tien ontwerpers zijn geselecteerd door een jury die naast Jacqueline van der Kloet bestond uit leden van |het ontwerp instituut| en de gemeente Apeldoorn. De gekozen ontwerpers zijn:

Laura Knoops

Siem de Vlas

Saskia Uittien-Van Esser

Ruud Vermeer

Wilna Kuipers

Ina Boot

Joppe van der Horst

Margo van Beem

Jelle Grintjes

Marion Vermeulen

Opvallend was dat het niveau van alle inzendingen zeer hoog lag, hetgeen volgens de jury een sterke belofte inhoudt voor het toekomstige resultaat.

Voor meer informatie zie onze  eerdere publicatie   &   |het ontwerp instituut|