Nieuwe regionale adviseurs voor de NTs

De Monumentencommissie van de NTs, die zich bezig houdt met groen erfgoed, en de mogelijke bedreiging daarvan, wordt bij haar werk gevoed door deskundige adviseurs in de regio. Kortgeleden – na o.a. een oproep op deze website, maar ook via persoonlijke contacten – hebben we tot onze grote vreugde maar liefst vier nieuwe adviseurs mogen verwelkomen: Esther Moors, Marilies Jacobs, en het echtpaar Trudy en Willem van Riemsdijk.

Esther, sinds kort zelfstandig landschapsontwerper, maar daarvoor werkzaam in verschillende Brabantse gemeenten, woont in de regio Utrecht, maar wil zich zo nodig ook elders voor groen erfgoed inzetten.

Marilies, ook uit de Utrechtse regio maar met een bijzondere ‘hang’ naar Brabant en Limburg, werkte voorheen als zelfstandig tuinontwerper. Nu ze daarmee is gestopt wil ze graag wat meer bijdragen aan de NTs, nog meer dus dan haar deelname aan de NTs-commissie ‘Sociaal Tuinieren’ waar ze al sinds 2011 deel van uit maakt.

Trudy en Willem van Riemsdijk,  zij kunsthistoricus, hij bioloog, wonen beurtelings in Stiens (Friesland) en Wageningen. Ze zijn tot onze vreugde zeer geïnteresseerd in groen erfgoed. Èn in stinzenplanten!. Ze hebben een eigen website: www.stinze-stiens.nl .

Als gezegd: we zijn erg verheugd met deze nieuwe ‘aanwinsten’, en verwelkomen hen van ganser harte. We hopen dat zij ook zelf plezier zullen beleven aan hun belangrijke functie binnen de NTs!