Nieuw Hoofd Bureau NTs: Monique van Wegen

foto: Thomas Donker

De Nederlandse Tuinenstichting is heel blij met het nieuwe Hoofd van het Bureau: Monique van Wegen!

Monique woont en werkt in het Noordhollandse Vogelenzang, waar ze onlangs op landgoed Berkenrode een kleinschalige biologische bloemenkwekerij is begonnen. Daarnaast is ze vrijwilliger op CSA Moestuin Leyduin, waar ze o.a. de werkzaamheden van de vrijwilligers van de bloementuin coördineert.
Ze heeft een commerciële en marketing achtergrond en was o.a. werkzaam voor internationale interieurmerken, waar ze verkoopprocessen verbeterde en verkopers aanstuurde. Ook heeft ze veel ervaring met het ontwikkelen van websites, nieuwsbrieven, webshops, social media en persberichten. Ze werkte voorts als projectmanager en beeldredacteur van content marketingbladen zoals Allerhande, het inflight magazine van KLM en uitgaves voor vele andere merken. Voordat ze naar Vogelenzang verhuisde, was ze in Amsterdam betrokken bij een aantal succesvolle urban farming projecten en had ze een moestuintje op de Zuidas en hield ze ook bijen.

Kortom: Monique is een echte aanpakker met een groen hart! We zijn ontzettend blij dat ze de Nederlandse Tuinenstichting komt versterken en een schat aan ervaring en goede ideeën meebrengt.
Uiteraard zal ze worden ondersteund door onze ‘eigen’ Marleen Kooij, die de afgelopen maanden na het vertrek van Suzanne het ‘schip’ dapper varende heeft gehouden.

Meer weten over Monique en haar nieuwe biologische bloemenkwekerij? Neem een kijkje op haar website, www.atelierbotanica.com. Monique en Marleen zijn te bereiken via info@tuinenstichting.nl. Monique is ook actief op social media, waaronder LinkedIn, Facebook en Instagram.