Monumentencommissie zoekt adviseurs

In verband met het vertrek van enkele adviseurs zoekt de Monumentencommissie op korte termijn adviseurs voor Zuid-Holland en Noord-Holland. Wij zoeken mensen die een actieve rol willen vervullen bij de bescherming van groen erfgoed.

Verder wil de Monumentencommissie ook het aantal adviseurs per provincie graag uitbreiden. Wij zijn dus op zoek naar vrijwilligers die de bestaande regio’s willen versterken.

Provinciale adviseurs zijn de ogen en oren van de Monumentencommissie. Zij zijn bekend met de staat van het groen erfgoed in hun gebied, bezitten deskundigheid om bedreigd groen erfgoed op waarde te schatten en zijn in staat om deze kennis en vaardigheden in te zetten voor het behoud van groen erfgoed. Hun onderzoek, bevindingen en adviezen vormen de basis voor de besluiten van de Monumentencommissie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het NTS- bureau: info@tuinenstichting.nl