Digitale Winterlezing Trompenburg Tuinen & Arboretum

Sinds zaterdag 13 februari om 14:00 uur staat de Winterlezing van Trompenburg Tuinen & Arboretum over ‘Oude bomen, levende fossielen’ op het YouTube-kanaal van de Kralingse tuin. Tegen betaling van slechts € 4,50 ontvangt u een link waarmee u kunt inloggen om thuis te genieten van een inspirerend verhaal over eeuwenoude bomen, fossiel hout uit alle windstreken en hoe het kan dat de levende nakomelingen daarvan prima gedijen in onder meer Trompenburg. In ruim drie kwartier neemt Trompenburg-directeur en hortulanus Gert Fortgens de kijker mee langs sequoia’s, ginkgo’s en de mythische reuzenpanda’s van het plantenrijk.

Met het online ter beschikking maken van de Winterlezing hoopt de ruim 200 jaar oude tuin niet alleen wat inkomsten te genereren in deze onzekere tijden. Het is tevens een eerste serieuze poging om af te tasten of de ongekende kennis van planten, bomen en natuur ook op een andere manier aan een breed publiek getoond kan worden.

Een ‘kaartje’ voor de lezing kunt u kopen via de website van Trompenburg Tuinen & Arboretum.