Boek: “Heer der Planten” – Carlos Magdalena

Op 17 september verschijnt het nieuwe boek van Carlos Magdalena, Heer der Planten: Avontuurlijke speurtochten door ons plantenrijk. In dit boek neemt Magdalena de lezer mee op reis naar allerlei uithoeken van de wereld en laat ons kennismaken met het belang van wetenschappelijk onderzoek, om zo de pracht maar ook de noodzaak van ons plantenrijk te laten zien. De passie van Magdalena voor zijn planten is duidelijk te zien in hoe hij erover schrijft.

Carlos Magdalena groeide op in Spanje, waar hij al vanaf jonge leeftijd veel met planten bezig was en een passie ontwikkelde voor flora. Hij liep stage bij de Kew Gardens in Londen en volgde vervolgens cursussen en trainingen over het behoud en herstel van planten.

Hij is befaamd om zijn vermogen om zeldzame plantensoorten van de ondergang te redden, waarbij het tot leven wekken van de bijna uitgestorven en door iedereen opgegeven Ramosmania rodriguesii een van zijn grootste wapenfeiten is.

Magdalena is tegenwoordig senior hovenier bij de Kew Gardens in Londen en voorzitter van de International Waterlily & Water Gardens Society. In Engeland is hij een graag geziene gast als promotor van de plantenwereld. Zo heeft hij bijvoorbeeld gewerkt aan de BBC-documentaire Kingdom of Plants, met sir David Attenborough.

Uitgeverij Atlas Contract | €24,99 | 304 blz. | Paperback | ook als e-book verkrijgbaar | ISBN 978 90 450 3451 5 | Vertaling: Hanneke Bos