17 tuinen en een buurtmoestuin opgeknapt tijdens Sociaal Tuinieren dag in Amsterdam Zuidoost

Op 7 juni zijn circa 45 enthousiaste vrijwilligers van het bedrijf Pernod Ricard Nederland tijdens hun jaarlijkse Responsib’All Day aan de slag gegaan met een grote Sociaal Tuinieren dag in Amsterdam Zuidoost. Onder leiding van Suze Peters hebben zij 17 tuinen in Haardstee en Hoptille onder handen genomen van mensen die deze hulp goed konden gebruiken en daarnaast is er een ook buurtmoestuin gemaakt voor de deur van buurtwerkkamer De Handreiking.

Het was een bloedhete dag waardoor het werk in de tuinen behoorlijk pittig was voor de vrijwilligers, maar ze hebben doorgezet en samen de klus geklaard! De dag was een mooie samenwerking tussen veel partijen, de Nederlandse Tuinenstichting, de bedrijventak van Present Amsterdam: Adam Helpt, Eigen Haard en Ymere. Eigen Haard en Ymere hadden met deze dag als aanleiding ook een plantjesmarkt georganiseerd voor de bewoners van de wijk. Via de NTs waren er door diverse donateurs fraaie planten geschonken: een aanhanger en auto vol!

We kijken terug op een zeer mooie en productieve dag en zijn de werknemers van Pernod Ricard Nederland ontzettend dankbaar voor al hun inzet!