Beline Geertsema draagt voorzittershamer Nederlandse Tuinenstichting over

Na twaalf jaar voorzitterschap van de Nederlandse Tuinenstichting heeft Beline Geertsema per 11 september 2017 de voorzittershamer overgedragen aan Hein Krantz. Hein was vice-voorzitter en deze functie zal nu door bestuurslid Carien van Boxtel worden vervuld.

Tuinen die besproken worden bij symposium Groene Historie èn Groene Toekomst

Op het symposium van 23 september worden verschillende tuinen besproken tijdens de workshop. We willen graag gezamenlijk een aantal criteria opstellen voor de selectie van toegankelijke tuinen en parken voor de Open Tuinengids 2018 en 2019.

Tuinjournaal September: Grasland als inspiratiebron

In de herfst verkleuren grashalmen tot een bronzen of koperkleurige gloed. Er zijn verschillende benamingen mogelijk voor door de natuur geïnspireerde grastuinen: Perennial meadows, bloemrijk...

expositie Mien Ruys in ABC Architectuurcentrum Haarlem

Onlangs verscheen de monografie Mien Ruys 1904-1999; zoeken naar de helder lijn van auteur Leo den Dulk. Voor het ABC is dit aanleiding om – met het boek als basis – een project te organiseren bestaande uit onder meer een reizende expositie over het werk en leven van deze bijzondere tuin- en landschapsarchitect.

Tuin van de maand september: De Buitenhof in Epe (GE)

Iedere maand kiest de Open Tuinen Commissie een tuin die in die maand veel moois te bieden heeft. Voor de maand september is dat tuin De Buitenhof van Familie Geerling in Epe, nummer 123 uit onze Open Tuinen Gids.

Blog Monique Wolak: Sissinghurst’s Zinnias

Monique Wolak is tuinhistorica en landschapsarchitect en als zodanig werkzaam bij de National Trust op Sissinghurst Castle Garden. Dit is een aflevering van haar blog over Sissinghurst.

NTs aanwezig met stand op Moestuindag Kasteel Twickel (OV)

De moestuin van Twickel is in 2010 gerestaureerd, en sindsdien worden hier op biologische wijze weer oude en nieuwe groenterassen gekweekt. Binnen de muren van de historische moestuin is er deze moestuindag voor jong en oud van alles te doen, proeven en zien.

kastelen en buitenplaatsen te bezichtigen tijdens Open Monumentendag 2017

Het thema van de Open Monumentendag op 9 en 10 september is Boeren, burgers en buitenlui. Tijdens het weekend openen verschillende buitenplaatsen hun poorten voor het publiek.

studiedag BUITENPLAATSEN EN LANDGOEDEREN in Oranjerie kasteel Twickel

Samen met de sKBL organiseert de NTs 15 september een studiedag over rentmeesterschap, de zorg voor de buitenplaats. Ook voor liefhebbers van ons prachtige culturele erfgoed, zoals vele donateurs van de NTs, belooft het een boeiende dag te worden op een schitterende locatie!

Boek: “Heer der Planten” – Carlos Magdalena

Op 17 september verschijnt het nieuwe boek van Carlos Magdalena, Heer der Planten: Avontuurlijke speurtochten door ons plantenrijk. In dit boek neemt Magdalena de lezer...

Volgende pagina »