Tuin-Opknap-Dag in Betondorp 23 juni 2017

Op een zonnige vrijdag in juni organiseerde het Sociaal Tuinieren project samen met Ymere en Rainproof Amsterdam, Intratuin en nog andere partijen een tuin-opknap-dag in Amsterdam Betondorp. Kijk hier naar verslagen van deze dag gemaakt door de verschillende organisaties, en een video van Amsterdam Rainproof

Blog Monique Wolak: Werken met Bezoekers

Monique Wolak is tuinhistorica en landschapsarchitect en als zodanig werkzaam bij de National Trust op Sissinghurst Castle Garden. Dit is een aflevering van haar blog over Sissinghurst.

Weet u een tuin met bijzondere toekomstwaarde voor de Open Tuinen Gids 2018?

Binnen de Nederlandse Tuinenstichting wordt gezocht naar manieren om 'tuinen met bijzondere toekomstwaarden' te onderscheiden. Bij deze zoektocht nodigen we donateurs en belangstellenden uit om samen met de NTs publiek toegankelijke tuinen en parken met bijzondere toekomstwaarden te selecteren.

Tuin van de maand juli: De Vriendenhof in Wanneperveen (O)

Iedere maand kiest de Open Tuinencommissie een tuin die in die maand veel moois te bieden heeft. Voor de maand juli is dat Tuin De Vriendenhof, van Ab Vreeman en Tilly Vriend, tuin nr. 97 in de nieuwe Open Tuinen Gids 2017.

Feestelijke opening Kop van de Lind in Oisterwijk

Na twee jaar verhitte discussies over het wel of niet verharden van het groene grasplein aan de Kop van de Lind in Oisterwijk werd het vernieuwde geheel van muziekkiosk, vijver en grasplein op 6 juni feestelijk geopend door burgemeester H. Janssen.

Studiedag 15 september op kasteel Twickel

De NTs en stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseren voor donateurs van de NTs, en relaties van sKBL een studiedag over Rentmeesterschap en groen erfgoed.

Dag van de Openbare Ruimte 27 en 28 september Jaarbeurs Utrecht

Op de Dag van de Openbare Ruimte zullen ontwerpersverenigingen zich presenteren met een groep bedrijven rondom een door NTs-bestuurslid Carien van Boxtel ontworpen gezamenlijk plein dat de bezoeker een realistisch beeld geeft van een duurzaam ontworpen openbare ruimte met innovatieve producten, afkomstig van de deelnemende bedrijven.

Verslag van excursie: De Slingertuinen van het Oldambt

In mei fietste Stieneke van der Wal, adviseur Groen Erfgoed, samen met de deelnemers aan deze excursie langs een aantal slingertuinen in de provincie Groningen, en gaf uitleg over de aanleg van de hedendaagse – en restauratie van een historische tuin.

Zoeken naar de heldere lijn, de complete biografie Mien Ruys

‘Zoeken naar de heldere lijn, Mien Ruys, tuinarchitect 1904-1999‘ is een publicatie waarin het leven en het werk van Mien Ruys beschreven wordt. De publicatie is mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse Tuinenstichting.

Volkstuinpark ‘Ons Buiten’ in Amsterdam behoudt hoogste kwalificatie Natuurlijk tuinieren

Op 26 mei vond op volkstuinpark Ons Buiten de vierjaarlijkse herkeuring Natuurlijk tuinieren plaats. Ons Buiten behoudt het maximumaantal van vier stippen. Een groot succes en een erkenning voor al het werk dat de vele vrijwilligers op Ons Buiten hebben verricht.

Volgende pagina »