Piet Bakker neemt afscheid van de MC

Tijdens een feestelijke vergadering heeft Piet Bakker afscheid genomen van de Monumentencommissie. De voorzitter van de MC, Annemiek Tromp, reikte hem de erespeld van de NTs uit. Gelukkig zal hij – hopelijk nog heel lang - op afstand de commissie met zijn adviezen terzijde blijven staan, adviezen die gebaseerd op zijn buitengewone kennis en zijn jarenlange intensieve betrokkenheid bij de NTs en vooral de MC.

Bezwaar NTs tegen nieuwe bomen Scheveningseweg

Bij de gemeente Den Haag ligt een bezwaarschrift van de NTs tegen de plannen die men heeft met de Scheveningseweg. De NTs - Monumentencommissie maakt zich zorgen dat de prachtige oude - zeventiende-eeuwse! - weg door verkeerde herbeplanting met nieuwe bomen voorgoed zijn monumentale en cultuurhistorisch waardevolle aanblik zal verliezen.

Laatste plekken vrij bij het mini-symposium Tuinen Mien Ruys/NTs

Er zijn nog een aantal plekken beschikbaar voor het symposium ‘Wat te doen met ontworpen groen?’ op vrijdagmiddag 24 augustus in Dedemsvaart, georganiseerd door Stichting Tuinen Mien Ruys en de Nederlandse Tuinenstichting dus geef je nu snel op!

Vacature (freelance) meewerkend hoofdredacteur Tuinjournaal & eindredacteur Open Tuinengids

Heb je journalistieke en redactionele ervaring en wil je graag werken voor de belangrijkste communicatiemiddelen van de NTs, dan horen wij graag van je.

Tuin van de maand augustus: Tuin Polhuis

Tuin "Polhuis" is de Tuin van de Maand augustus. Deze tuin is het resultaat van twee gedreven plantenliefhebbers en is gelegen in het landelijke dorp Ermelo. (Open Tuinengids nr 128)

Groningen trekt omstreden bouwvergunning in

Groningen trekt de vergunning in, die de bouw van acht appartementen mogelijk zou hebben gemaakt in de tuin van Klein Toornvliet. De NTs had samen met anderen daartegen geprotesteerd - en dat heeft geholpen!

Verslag ‘Op zoek naar sporen van Gerrit Vlaskamp’ (1834-1906)

Verslag van een zonovergoten dag op het Friese vlakke land waar we op zoek gingen naar de sporen van tuinontwerper en hovenier van de Friese notabelen in de 19e eeuw, Gerrit Vlaskamp.

NTs in de jury van Steenbreektrofee tijdens Nationale Groendag 2018

Op 20 september 2018 wordt de winnaar bekend gemaakt van de Steenbreektrofee tijdens de Nationale Groendag in Den Haag. De NTs (vice-voorzitter Carien van Boxtel)...

Tuin van de maand juli: tuin van de Witte Wolk

Een 'aards paradijsje' zoals de eigenaren het zelf noemen. In het uiterste noorden van Nederland. Tuin van de maand juli is Tuin van de Witte Wolk in Nieuw Scheemda (Groningen)

Vooraankondiging mini-symposium: Wat te doen met ontworpen groen?

Het succesvolle mini-symposium ‘Wat te doen met ontworpen groen?’ in het ABC Architectuurmuseum Haarlem krijgt op vrijdagmiddag 24 augustus een vervolg in Dedemsvaart, georganiseerd door Stichting Tuinen Mien Ruys en de Nederlandse Tuinenstichting.

Volgende pagina »