Tuinen Mien Ruys open

Datum: 1 april 2021 t/m 31 oktober 2021 (meerdaags), vanaf --:--

Start locatie: Moerheimstraat 84, 7701CG Dedemsvaart

Na een bijzonder seizoen in 2020 zijn bezoekers vanaf donderdag 1 april 2021 van harte welkom bij de Tuinen Mien Ruys om inspiratie op te doen of om gewoon te genieten van het werk van Nederlands bekendste tuin-landschapsarchitecte Mien Ruys.

De Tuinen Mien Ruys bestaan uit 30 tuinen. Het is het levenswerk van Mien Ruys die vanaf 1924 tot eind jaren 90 heeft geëxperimenteerd met planten, vormgeving en materialen. Tijdens een wandeling met behulp van een boekje of audiotour maakt u kennis met de tuinen. Er zijn diverse binnenruimtes waar u zich kunt laten informeren en inspireren. Ook zijn er regelmatig exposities. In binnenruimte Ruysend Riet is een expositie ingericht over bomen en hun functie in de tuin. De zienswijze hierover van Mien Ruys blijkt heden ten dage nog zeer actueel! In het Plantenhof is een uitgebreid assortiment van vaste planten te koop.

Maandag t/m zaterdag 10.00 uur tot 17.00 uur Zondag 12.00 uur tot 17.00 uur.
Entreeprijs €9,- kinderen 4 t/m 16 jaar & studenten €4,-

T 0523 614 774