SNEEUWKLOKJES, Stadskanaal GR, “The Stonefarm”

Februari en maart 2018: open tuinen en parken met sneeuwklokjes

In februari en maart zijn in het hele land tuinen en parken speciaal opengesteld om het publiek te laten genieten van de eerste lentebode. De openstelling is een initiatief van de Nederlandse Tuinenstichting.

De open tuinen en parken variëren van klein tot groot. In sommige ziet het onder de bomen wit van de sneeuwklokjes, in andere zijn veel bijzondere soorten te zien. Bij hevige sneeuwval of langdurige vorst blijven de tuinen wellicht gesloten. Kijkt u vooral op de website voor actuele informatie voordat u op pad gaat.

Hebt u een tuin met sneeuwklokjes en wilt u uw tuin of park op ons overzicht vermelden? Laat het ons weten: info@tuinenstichting.nl.

‘The Stonefarm’

Zijdstukkerweg 7

9501 LB Stadskanaal

0599 612 203, e-mail: tinus.anna@hetnet.nl, www.westerwoldsetuinen.nl

Open: zondag 25 februari en zondag 4 maart 2018 van 11.00 – 17.00 uur. Voor groepen op andere dagen na afspraak. Entree: vrije gift.

20.000 m2. Opvallend zijn de enorme zwerfkeien in de landschappelijke tuin. Een grote appelhof (1.400 m2) met een tapijt van sneeuwklokjes en krokussen. Verder door de hele tuin massa’s stinzenplanten en voorjaarsbollen. De bermen langs de weg zijn ook royaal beplant.

Wij organiseren samen met nog drie andere tuinen de Oost-Groninger bloembollenroute en sneeuwklokjeszondagen (zie: www.stonefarm.nl).