Kasteel-Museum Sypesteyn: Groen monument in nood

Zoals veel kleine musea heeft ook Kasteel-Museum Sypesteyn het nu extra moeilijk met doorlopende kosten en geen inkomsten, de mensen mogen zelfs niet (tegen betaling) de tuin in en een vaste wandelroute volgen van de wethouder.
Zoals inmiddels iedereen weet zijn de musea in Nederland gesloten om besmetting met het Coronavirus zo veel mogelijk te beperken. Dit brengt veel musea in de problemen. Zo ook Kasteel-Museum Sypesteyn in Loosdrecht, dat voor het overgrote deel van haar inkomsten afhankelijk is van de bestedingen van bezoekers aan het kasteel, de tuin, de evenementen en de tentoonstellingen. En ook doordat de horeca in de komende periode gesloten zal moeten blijven. Kosten lopen door, inkomsten niet, zo simpel is het.
Draagt u Kasteel-Museum Sypesteyn een warm hart toe? Kijk hier hoe u hen kunt steunen.

Kasteeltuinen 21 mei weer open

Gelukkig kan het Kasteel-Museum donderdag 21 mei a.s. (Hemelvaartsdag) de blauwe poort weer openen voor bezoekers die willen wandelen en genieten in de tuin. Laat u tijdens uw wandeling verrassen door de verzameling van bijzondere bomen en heesters.
Iedereen is van harte welkom van donderdag 21 mei t/m zondag 24 mei a.s. en ook van donderdag 28 mei t/m zondag 31 mei a.s., van 12.00 tot 17.00 uur.
Entree bewijzen á € 3,50 zijn te koop bij de ingang van de blauwe poort.
Betaling kan uitsluiten via PIN en museumkaart.
Uiteraard gelden hier de regels van het RIVM, met o.a. éénrichtingsverkeer en 1,50 meter afstand.