NTS- excursie ‘Interbellum’ naar den Haag en Wassenaar

De NTS-excursie ‘Interbellum’ op 2 september a.s. gaat naar de woonwijk Marlot in Den Haag, met name naar de Parkflat  en omgeving (1929), gebouwd  door de bekende Haagse architect Co Brandes.

Parkflat in wijk Marlot, foto: Marianne van Lidth

Het tweede excursiepunt is de tuin van Villa Maarheeze. De villa werd ook door Co Brandes gebouwd (rond 1915).  De tuin is door hem in samenwerking met  de tuinarchitect Dirk Tersteeg ontworpen.

Ir. Eric Blok, tuinarchitect van de restauratie van de tuin, verzorgt een inleiding en een rondleiding in de tuin van de Villa Maarheeze. Ir. Marianne van Lidth de Jeude geeft korte inleiding  over stedenbouwkundige, architectonische en tuinarchitectonische kwaliteiten en een rondleiding bij de Parkflat in de wijk Marlot.

Er wordt op de Marlotlaan Den Haag (ter hoogte van Offenberglaan 1) om 11.30 uur verzameld. In geval van regen zijn paraplu’s aan te bevelen. Lunch in restaurant De Landbouw van 12.15 tot 13.00 uur.  Adres restaurant: Zijdeweg 58, 2245 BZ Wassenaar. Bezoek aan de tuin van Villa Maarheeze vanaf 13.15 uur. Adres Villa Maarheeze: Rijksstraatweg 675 Wassenaar. Einde bezoek: ± 14.30. Gebruik van eigen vervoer.

NTs-donateurs en één introducé € 25,- p.p., niet-donateurs € 30, inclusief lunch. Maximaal 30 deelnemers. Het aanmeldformulier vindt u op www.tuinenstichting.nl/excursies/aanmeldformulier.

VOLGEBOEKT!

u kunt nog wel op de wachtlijst gezet worden als u zich aanmeldt via ons aanmeldformulier