U kunt zich inschrijven voor de excursies van 2020.

Amsterdamse Museumtuinen

Zaterdag 12 september (wandel- en tramexcursie)

Deze excursie is ook opengesteld voor leden van de Bond Heemschut en Historisch Tuingenootschap Cascade. Bij voldoende belangstelling zal het programma op dezelfde dag worden herhaald. Er is daarom een kans dat Sanne Horn bij de ‘tweede ronde’ vervangen wordt door een collega.

De tuinen van Artis en het Rijksmuseum hebben zich de afgelopen jaren op spectaculaire wijze vernieuwd. In Artis, waar natuur, cultuur en erfgoed al sinds 1838 samenkomen, is men bezig met een groots plan om meer ruimte te creëren voor dieren en planten, en voor educatie en erfgoed. De Hollandse tuin en de Japanse Paradijs tuin zijn inmiddels gerestaureerd. Het Groote Museum is een project van langere adem. We worden rondgeleid door de Artis-hoogleraar Erik de Jong.

Met de tram gaan we vervolgens naar het Rijksmuseum. Sanne Horn, tuin- en landschapsarchitect, heeft er de afgelopen drie jaar een prachtig beplantingsplan uitgevoerd. Deels laat ze zich daarbij inspireren door de collectie van het museum. Belangrijke punten bij de renovatie van de tuin zijn verbeelding en fantasie, maar daarnaast ook onderhoud en gebruik. Sanne Horn houdt een inleiding.

NTs-donateurs met één introducé €75.00 p.p.;
Niet-donateurs €80.00 p.p.
Tijd: 10.00-16.30 uur
Startpunt: Artis, Amsterdam