U kunt zich vanaf nu voor de excursies 2017 inschrijven.

Lopende excursies

NTs-excursies voorjaar en zomer 2018

Ook dit jaar heeft de excursiecommissie weer een aantal excursies georganiseerd die de moeite waard zijn. Nu Leeuwarden en omstreken culturele hoofdstad zijn gaan we twee keer naar Friesland, in mei en juni. Verder bezoeken we Eindhoven en Bergeijk in juni en Twente in augustus. De buitenlandexcursie is begin juni en gaat naar Engeland met als thema de Anglo Dutch garden. Lees wat we voor u in petto hebben en zoek uw wandelschoenen op (want elke excursie betekent uitvoerig wandelen).

Overzicht lopende excursies

Op zoek naar sporen van Gerrit Vlaskamp (1834-1906)

Zaterdag 26 mei 2018 (eigen vervoer). Vlaskamp, was hovenier en tuinontwerper van de Friese notabelen in de late 19e eeuw. Zijn vormentaal lijkt op die van Roodbaard en Vroom Sr., een kleinschalig patroon van slingerende paden en verspreid in het gras, bloemperken en bijzondere bomen.

Op zoek naar de Anglo-Dutch Garden

2 – 9 juni 2018 NTS-reis naar Engeland. Engeland is al vele decennia lang het mekka voor elke tuinliefhebber. De verfijnde tuinkunst zit de Engelsen in het bloed. Toch is de basis hiervan door Nederlanders gelegd in de 17de eeuw.

Claudy Jongstra. Bloemen, verven, textiel (deze excursie is helaas vol)

Zaterdag 23 juni 2018 (eigen vervoer). De internationaal beroemde textielkunstenaar Claudy Jongstra (haar werkt hangt in musea in New York en in Londen) ontvangt ons in haar tuin op ‘De Kreake’ in Huns.

Drie buitenplaatsen in Twente

Zaterdag 25 augustus 2018 (busexcursie). Rond 1900 lieten rijke Twentse textielbaronnen fraaie buitenplaatsen en landgoederen aanleggen. We bezoeken er drie: Het Stroot, De Hooge Boekel en Het Hakenberg.