U kunt zich inschrijven voor de excursies van 2020.

Lopende excursies

Excursies 2021

De excursiecommissie heeft veel moois in petto voor 2021, al is de situatie door corona natuurlijk niet helemaal duidelijk.

Eén excursie is in ieder geval ‘coronaproof’: een busexcursie naar Flevoland waarbij we de weergaloze groep Land Art-werken gaan bekijken. Van 1977 tot en met 2018 is aan dit internationaal gerenommeerde geheel gewerkt. Deze excursie vindt waarschijnlijk plaats in juni.

De excursie naar Tilburg die we in 2020 moesten annuleren, staat in mei opnieuw op het programma.

En Noord-Nederland heeft drie groene parels geselecteerd in Groningen: de tuin bij het DUO-gebouw, het landgoed Pabema en Lianne’s Siergrassen.  Deze excursie vindt waarschijnlijk plaats in augustus.

Deze informatie is onder voorbehoud. Houd voor data, aanmelding en nadere informatie de NTs-website in de gaten.

Italiëreizen

De in 2020 afgelaste tuinenreis ‘Italiaanse villa’s en tuinen uit de Renaissance en de Barok’ (zie Tuinjournaal sept. 2019) staat weer op het programma, en wel voor 15-21 mei 2021. Vanwege het coronavirus gaan we op reis met een kleiner aantal deelnemers. Heeft u interesse voor deze reis, kijk dan op de website van Garden Tours.

En van 26 mei-1 juni 2021 staat een reis naar Groen Venetië op stapel. De 1.600 jaar oude stad en de haar omringende eilanden tellen tal van interessante, onbekende groene plekken: parken, particuliere tuinen, kloosterhoven, moestuinen en zelfs diverse wijngaarden. Naast Venetiaans ‘groen’ kijken we uiteraard ook naar Venetiaanse kunst. Heeft u interesse voor deze reis, kijk dan op de website van Garden Tours.

Overzicht lopende excursies

Historisch en hedendaags groen in Tilburg: van gemeentelijk groen tot stadspark bedacht door burgers

Vrijdag 7 mei (wandelexcursie) We starten de dag in de vlakbij het station gelegen bioscoop Cinecitta met koffie en thee met iets lekkers. Tilburg timmert...