U kunt zich vanaf maandag 4 maart voor de excursies van 2019 inschrijven.

Excursie georganiseerd door Nederlandse Tuinenstichting: Natuur en cultuur in Oudenbosch

25 mei 2013

Deze excursie vindt in en rond het centrum van Oudenbosch plaats.

We worden rondgeleid door de mooie, geheel door enthousiaste vrijwilligers onderhouden Botanische tuin Arboretum Oudenbosch gelegen in een voormalige grote kloostertuin. De tuincollectie omvat veel verschillende soorten bomen en struiken die naar verwachting deels ook in bloei zullen staan en is nog steeds in ontwikkeling, ondersteund door de omliggende boomkwekerijen.

Vervolgens staat een bezoek aan een van die kwekerijen op het programma,waar u door de eigenaar rondgeleid en geïnformeerd wordt.

Een bezoek aan Oudenbosch kan niet zonder een bezoek aan de zo opvallende eind 19e eeuw voltooide basiliek van H.H. Agatha en Barbara.

Alles speelt zich af op loopafstand, maximaal telkens 15 tot 20 minuten lopen.

Ontvangst vanaf 9.45 uur in brasserie ‘Het Vrolijke Schaap’ midden in het centrum, waar we ook lunchen en deze excursie om ca.16.30 uur gezamenlijk afronden.

De kosten van deze excursie bedragen € 45,- voor donateurs en één introducé € 35,- pp en € 45,- pp voor de overige introducés.

Hieronder enkele foto’s van de geslaagde excursie naar Oudenbosch.

unnamed (1)
  unnamed