U kunt zich inschrijven voor de excursies van 2020.

Tuinkunst en boerenerven in Drenthe – Geannuleerd

Vrijdag 10 juli (eigen vervoer, of OV en fiets)

In hartje Assen ligt het prachtige 18e-eeuwse landgoed Overcingel. Het was bijna 250 jaar in familiebezit, maar het afgelopen jaar is het overgedragen aan het Drents Landschap. Onze wandeling door het historische Assen leidt via de daktuin van het Drents museum naar dit statige landhuis. We zien er de fraaie siertuin, en het rond 1820 vermoedelijk door Lucas Roodbaard ontworpen landschapspark met nog enkele 18e-eeuwse elementen, zoals een ‘Grand Canal’.

De lunch gebruiken we in de van oorsprong 16e-eeuwse Boerderij Kamps, vlakbij Assen. Heilien Tonckens, een begrip in de groene wereld van het Noorden, vertelt er ons over belangrijke veranderingen van het Drentse boerenerf sinds de 19e eeuw. Aansluitend wandelen we langs een aantal karakteristieke boerderijen in het mooie beekdal van de Drentse Aa. We eindigen de wandeling op Kampsheide, een eeuwenoud cultuurgebied, dat alle elementen van het Drents landschap bevat.

NTs-donateurs met één introducé €45,- p.p.;
Niet-donateurs € 50,- p.p.
U kunt aan deze excursie deelnemen met een auto of met een fiets (afstand landgoed Overcingel boerderij Kamps 5 km).
Startpunt: centrum Assen
Tijd: 10.00-16.00 uur

U kunt zich hier aanmelden voor deze excursie