U kunt zich vanaf maandag 4 maart voor de excursies van 2019 inschrijven.

Excursie NTs: Drie tuinen rond Eindhoven

bus excursie

Laat u verrassen door drie fraaie, zeer verschillende tuinen in het buitengebied van Eindhoven. Alle drie ontworpen en met veel liefde aangelegd door de tuineigenaren.

Eindhoven 1

Tuin aan het Boord

Vanuit de ontvangstplek Lierop vertrekken we naar de eerste tuin, de Tuin aan het Boord. Oorspronkelijk gelegen in het open buitengebied van Nuenen. Er is een natuurlijke vijver, borders op kleur, een mediterraan deel, een formele tuin met als blikvanger een vierkante vijver en sinds 2006 een moderne Japanse tuin ontworpen door Herman Spijker.

Eindhoven 2

Tuin aan het Boord

Na een lunch in een kersenboomgaard gaan we naar Maarheeze, de Tuin in hetbos. De beide eigenaren hebben samen een bosperceel dat onderdeel uitmaakt van het Landgoed Kamersven omgetoverd tot een parkachtige tuin waarin het ontwerp, het gebruik van water en de samenhang met het omringende bos opvalt. ‘Tuinafval’ wordt hergebruikt en zorgt voor speelse accenten.

tuininhetbos, de lage vijver foto W. Gunstuininhetbos, de lage vijver foto W. Guns

Tot slot gaan we terug naar Lierop. Dit is een jonge tuin. Het boerenland bij de boerderij is veranderd in een glooiende zeer gevarieerde tuin met dicht beplante borders veelal met door de eigenaar met veel kennis van zaken zelf gestekte planten! Opvallen de grote kleurvlakken, de kas, de fruitbomen en het tuinhuis. Verrassend! We sluiten hier af met een drankje.

lierop foto M.CuppenLierop, foto M. Cuppen

Lierop

Tuin in Lierop

NTs donateurs en een introducé € 45, – p.p. ; niet donateurs € 50, – p.p.

Start en eindpunt: Lierop (voor OV reizigers is een oplossing bedacht). Tijd: 10.00-17.00 uur

Opgeven:

aanmeldformulier